Thursday, June 26, 2014

7 TIPS TINGKATKAN JUALAN FB DI BULAN RAMADHAN






Tak lama dah! Ramadhan bakal menjelma. Ni ada skit tips tingkatkan sales dalam bulan RAMADHAN..

Jom baca..

1) BUAT OFFER - buat tawaran khas yang mana ianya hanya boleh didapati pada bulan RAMADHAN saja. Contohnya; diskaun, freegift, bonus dll.

2) KELUARAN XLUSIF - keluarkan produk-produk yang xclusif hanya untuk Ramadhan saja. Di bulan lain, tiada!

3) KEMPEN BERTERUSAN - buat kempen pemasaran dari awal ramadhan, hinggalah akhir ramadhan. Kempen pemasaran bagi produk yang sama! Ini akan tingkatkan awareness yang kuat dari awal ramadhan lagi! Dan mudah untuk tukarkan prospek menjadi pembeli.

4) PAKEJKAN PRODUK - jika hari biasa , anda jual produk anda secara berasingan. Tapi di bulan RAMADHAN, cuba pakejkan! Gabungkan terus atau buat opsyen pakej, atau buat upsell, backendsell dll..

5) EDUCATE/ENGAGEMENT AWAL - kita dah bina fans/list, kita berinteraksi, bina relationship, bina kepercayaan lebih awal..insyallah, bila anda menjual di bulan ramadhan nanti, lebih laju...

6) TINGKATKAN FOLLOW-UP - ya, buat follow up pada prospek yang pernah bertanya (pm, sms,whatsapp) sebelum ni.. Beritau mereka offer anda! Insyallah, boleh naik lagi sales...

7) TIMING - agak-agak bulan puasa orang banyak membeli siang ke malam? Dari pengalaman saya, jika siang, biasanya 9am - 4pm.. Dan malam, Selepas terawikh! Fokus ads pada waktu sasaran!

TIPS BONUS - banyakkan sedekah, bayar zakat! Insyallah, ALLAH balas lebih banyak lagi..sales pun boleh naik tinggi lagi:-)
Shared by Sifu FB Ads
Taken from:  https://www.facebook.com/sifufesbukads/photos/np.216025467.584287313/679717312081974/?type=1&notif_t=notify_me

No comments:

Post a Comment